Klacht indienen
Algemeen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wij bellen u om uw klacht te bespreken. Uw klacht behandelen wij vertrouwelijk.
Wat u moet weten
-
Na het telefoongesprek nodigen wij u als dat nodig is uit voor een klachtgesprek. Hierbij zijn aanwezig: u, de klachtencoördinator en eventueel degene over wie de klacht gaat
-
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van zwerfvuil, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Dan hoeft u geen klacht in te dienen, maar kunt u dit melden
Klacht indienen per post
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. U stuurt ons een brief met de volgende gegevens:
-
Uw naam en adres
-
Uw telefoonnummer
-
Omschrijving van uw klacht
-
Datum waarop het is gebeurd
-
Eventueel de naam van de medewerker of bestuurder over wie de klacht gaat
U stuurt uw brief naar:
Gemeente Noordenveld
Postbus 109
9300 AC Roden
Niet mee eens
-
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman
-
U kunt geen klacht indienen als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Wel kunt u bezwaar maken