Onderzoek wijziging registratie adressen
Wij hebben de afgelopen tijd signalen ontvangen van diverse inwoners over de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Dit naar aanleiding van een door ons uitgevoerde correctie dit voorjaar op 567 adressen. Het college begrijpt de ontstane bezorgdheid en doet daarom uitgebreid onderzoek naar de eventuele gevolgen voor alle betrokkenen. De betreffende inwoners ontvangen hierover deze week een brief.
Gemeenten zijn wettelijk verantwoordelijk voor het beheer van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Dit is een landelijke administratie waarin gegevens staan van elk adres of gebouw, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie. De correctie gaat over de aanduiding van ‘wonen’ naar ‘recreatie’. Er is geen sprake van een politieke en/of bestuurlijke opdracht.
Als inwoners vragen hebben, dan kunnen zij mailen naar ons algemene e-mailadres: postbus@noordenveld.nl of bellen met 088 – 050 88 88 van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.